Navigace: Obsah | Boxy | Hlavní menu | Patička
< zpět
2. 6. 2021

Přijímací zkoušky do přípravného studia pro školní rok 2021/2022

ZUŠ Hostivař zveřejňuje další termín přijímací zkoušky do přípravného studia ve školním roce 2021/2022 pro děti ve věku 5ti a 6ti let (k 1. 9. 2021) do všech uměleckých oborů - hudebního, výtvarného, tanečního a literárně-dramatického.

Přijímací řízení se koná v termínu 24. 6. 2021, v čase 13:00 – 18:00 hod, v hlavní budově ZUŠ Hostivař na adrese: Trhanovské náměstí 8, Praha 10.

Pro účast na přijímacím řízení vyplňte elektronickou přihlášku ZDE, kde si můžete vybrat čas přijímacího řízení (elektronická přihláška bude aktivní od 15. 6. 2021 0:00 do 22. 6. 2021 24:00). Po vyplnění a odeslání elektronické přihlášky obdržíte na Vámi uvedený e-mail potvrzení. Výsledky přijímací zkoušky obdržíte e-mailem a rovněž budou zveřejněny na webových stránkách školy od 28. 6. 2021.

Kritéria pro přijetí a jak se připravit na přijímací zkoušky

PHV – Přípravná hudební výchova

Jaká jsou kritéria pro přijetí uchazeče do přípravného studia?

  • Disponuje rozumovými, citově-sociálními a pracovními předpoklady odpovídající školní připravenosti a zralosti. 
  • Přesně vytleská zadaný rytmus.
  • Zopakuje gesta hry na tělo s rytmickou a motorickou přesností.
  • Intonačně čistě zazpívá píseň dle vlastního výběru.
  • Intonačně čistě zopakuje předehrané intervaly.
  • Pomocí upravené zvonkohry identifikuje slyšený tón.

Co je třeba si připravit?

  • Jednu píseň dle vlastního výběru, kterou uchazeč samostatně zazpívá.

PVV – Přípravná výtvarná výchova

Jaká jsou kritéria pro přijetí uchazeče do přípravného studia?

  • Disponuje rozumovými, citově-sociálními a pracovními předpoklady odpovídající školní připravenosti a zralosti. 
  • Při výtvarné činnosti udrží pozornost.
  • Dokáže srozumitelně vysvětlit svůj výtvarný záměr.
  • Projevuje samostatnost, předkládá vlastní nápady.
  • Při výtvarné činnosti zapojuje představivost a obrazotvornost.

Co je třeba si připravit?

  • Přinést si sebou (v případě varianty online zaslat na emailovou adresu vytvarka.zus.hostivar@gmail.com fotografie nebo scany) minimálně pět výtvarných prací vytvořených jako vlastní tvorba (nikoliv zadaných v MŠ).

PTV – Přípravná taneční výchova

Jaká jsou kritéria pro přijetí uchazeče do přípravného studia?

  • Disponuje rozumovými, citově-sociálními a pracovními předpoklady odpovídající školní připravenosti a zralosti. 
  • Předvede propnuté nárty v sedě v paralelní pozici, záklon na břiše (pozice kobry), ecarté (placka) v sedě a předklonu.  
  • Zopakuje (vytleská) jednoduchý rytmus.
  • Prokáže obratnost na úrovni hrubé motoriky a svalovou flexibilitu.
  • Předvede kotoul, převal, hvězdy a základní skoky.
  • Projeví kreativitu při zadání (napodobování zvířátka) a improvizaci na dané téma.

Co je třeba si připravit?

  • Na zkoušku se není třeba připravovat, diagnostika vhodných dispozic pro studium bude provedena hravou formou při společných tanečních aktivitách, gymnastických činnostech a při zpěvu.

PDV – Přípravná dramatická výchova

Jaká jsou kritéria pro přijetí uchazeče do přípravného studia?

  • Disponuje rozumovými, citově-sociálními a pracovními předpoklady odpovídající školní připravenosti a zralosti. 
  • Prokáže vhodné hlasové, artikulační a interpretační dispozice.    
  • Předvede kreativní a tvůrčí přístup k zadanému úkolu.

Co je třeba si připravit?

  • Krátkou básničku, text nebo říkadlo zpaměti a převyprávět krátký příběh, pohádku nebo téma, o kterém pak bude s učitelem hovořit.

-------------------------------------------------------------------------------------

Přijímací zkoušky do přípravného studia budou probíhat prezenčně, tj. fyzicky v čase a místě dle vyplněné přihlášky. 

Hygienická pravidla pro rodiče a děti  

  • Příchod do budovy je umožněn i doprovázejícím osobám.
  • Po vstupu do budovy si všichni vstupující vydezinfikují ruce dezinfekcí, která je na místě k dispozici.
  • Příchod do budovy je možný nejdříve 5 minut před začátkem zkoušky a ihned po absolvování zkoušky prosíme, abyste s dítětem opustili budovu školy.
  • Ve škole děti nosí roušky/respirátory, dospělé osoby nosí respirátory.
  • Vstup do zkušební místnosti je dovolen pouze dětem.
  • Ve společných prostorách školy (chodby) je povinnost dodržovat odstup od ostatních 2 m.
  • Při použití toalet je povinnost si umýt ruce mýdlem, utřít si je jednorázovými papírovými ručníky, které vyhodí do odpadkového koše a následně si ruce vydezinfikovat. 

Tato pravidla se mohou měnit podle aktuální hygienické situace a pokynů vydaných MŠMT ČR.

  • Skrýt detail ×
    Hornista Honza: vlastním webem proti koronakrizi

    1. Honzo, jak dlouho chodíš do ZUŠ Hostivař a na co hraješ?
    Do ZUŠ Hostivař chodím už pět let, tudíž jsem v pátém ročníku a hraju na lesní roh.

    2. Zjistili jsme, že tvůj další koníček je i programování, jak ses k tomu dostal?
    S programováním jsem se poprvé setkal asi před třemi, čtyřmi roky, a to ve Stanici techniků Vyšehrad, zde jsem chodil na několik kroužků, které mi pomohly se začátky. Během těchto let se stalo programování mým velkým koníčkem a docela jsem se v něm zdokonalil.

    3. Zapojil ses i v rámci současné situace s koronavirem, o co přesně jde?
    Na konci března jsem naprogramoval a spustil webovou stránku „Dobrá pomoc“. Najdete ji na: http://dobrapomoc.jednoduse.cz Cílem této stránky - kromě toho, že jsem se toho při její tvorbě hodně naučil - je propojit lidi, kteří potřebují pomoc, s těmi, kteří ji naopak nabízejí.

    4. Jak tě to vlastně napadlo? Inspiroval tě někdo nebo jsi prostě chtěl sám nějak pomoct?
    Když začala karanténa v celém Česku, tak jsme doma přemýšleli, jak bychom mohli pomoct. Znali jsme spoustu lidí, kteří nabízeli pomoc, a některé, kteří ji naopak potřebovali. Tito lidé o sobě ale navzájem nevěděli a nemohli se proto dobře spojit, tak jsme dostali nápad vytvořit tuto stránku.

    5. A dělal jsi ty stránky sám nebo jsi s někým spolupracoval?
    Stránky jsem dělal úplně sám a když jsem něco nevěděl, musel jsem si to najít na internetu.

    6. Tak to smekáme. Co máš dalšího v plánu s muzikou a s programováním?
    Co se týče hudby, určitě s vámi chci zůstat na této ZUŠ a pokračovat v hraní na lesní roh u paní učitelky Stejskalové a taky v orchestru, doufám, že už brzy ne virtuálně…Programováním bych se jednoho dne chtěl živit, takže s tím budu nadále pokračovat a uvidím, kam se dostanu.

    Jan Štaffa, 15 let, 5. ročník – hra na lesní roh

    Vždycky jsem tak nějak chtěla pomáhat druhým

    Danielo, jak dlouho už na naší škole studuješ zpěv?
    Se sólovým zpěvem jsem v ZUŠ Hostivař začala v šesti letech, takže momentálně studuji 13. rokem. Mimo to jsem o rok později začala i se sborovým zpěvem, který jsem s roční pauzou studovala až do loňského roku.

    Studuješ zároveň dvě vysoké školy a do toho sis vymyslela v loňském roce organizaci benefičního koncertu ve Vinohradské nemocnici. Jak tě to napadlo a pro koho koncert byl určený?
    Když jsem začínala u dobrovolníků, zmiňovala jsem, že už dlouho zpívám a ráda bych jim kdykoliv zazpívala, ať už pacientům nebo dobrovolníkům. Po nějakém čase se naskytla možnost při poděkování dobrovolníkům. Tak jsem se s mojí koordinátorkou domluvila, že by bylo skvělé nějaký koncert pro dobrovolníky uspořádat a poděkovat jim tak za jejich docházení na oddělení.

    Jaké to bylo sama na vlastní pěst takovou akci organizovat? Překvapilo tě něco?
    Myslím, že kdybych měla vše zorganizovat úplně sama, nikdy by se tak skvělá akce neuskutečnila. Primární podnět a zajištění komunikace stran byly sice z mé strany, ale velmi mi pomáhala paní učitelka Valentová a i ostatní učitelé ze školy. Překvapilo mě především to, kolik dětí ze sboru mělo o akci zájem a bylo z nápadu nadšených. Měla jsem totiž trochu obavy, ale ty nakonec byly úplně zbytečné.

    Jak ses vlastně k dobrovolnické práci dostala a co přesně kromě benefičního koncertu, který byl taková třešinka na dortu, pravidelně v téhle oblasti děláš?
    Již nějakou dobu jsem si o dobrovolničení zjišťovala informace. Vždycky jsem tak nějak chtěla pomáhat druhým a když mi bylo 18, prostě jsem si řekla, že do toho půjdu. Náplní mojí role jako dobrovolníka je, že pravidelně každý týden docházím na zvolené oddělení a tam s pacienty dělám to co chtějí, aby se cítili co nejlépe: čteme si, povídáme si, hrajeme hry apod. Kromě těchto týdenních návštěv se pak, pokud můžu, účastním například mikulášské nadílky, kdy s balíčky obcházíme oddělení, nebo vánočního zpívání pro pacienty a dalších akcí.

    Dá se to vlastně všechno stíhat? Zpívání, školy, dobrovolničení, organizace koncertu...
    I když toho není zrovna málo, stíhat se to dá. Samozřejmě jsou lepší a horší období. Já se snažím si věci nějak rozvrhnout a když je nejhůř (což bude asi až o zkouškovém) snažím se nehroutit a říkám si, že pokud nejde o zdraví, bude to v pohodě. Velkou podporou jsou pro mě samozřejmě i rodiče, kteří mi pomáhají, jak jen můžou. A někdy mi taky samozřejmě pomůže kus čokolády :-)

    Bude mít koncert nějaké pokračování v letošním roce?
    Byla bych moc ráda, kdyby se letos dal uskutečnit ještě další koncert, a to opět jako poděkování pro dobrovolníky. Je totiž dle mého názoru opravdu důležité ukázat jim, že si ceníme jejich práce dobrovolníka, kdy každý týden věnují několik hodin svého času, aby pomohli ostatním.

    Tak držíme palce, ať se koncert vydaří, a děkujeme za inspiraci!

    Knoflíkový akordeon - na to se moc těším!

    Ahoj Míšo, ty jsi se nedávno zúčastnil akordeonové soutěže se skvělým výsledkem, můžeš nám o tom něco říci?

    Byla to soutěž Pražský akordeon ve Stodůlkách a z 21 účastníků v mé kategorii jsem získal Zlaté pásmo. Zahrál jsem si pak i na koncertě vítězů svou oblíbenou skladbu Rytíři na koních, kterou mám moc rád – je to bojovná skladba, kde si představuji souboj rytířů s pohádkovýn drakem.

    Vím, že to nebyla tvá první soutěž, soutěžil jsi už minulý rok na akordeonové soutěži pořádané MŠMT, kde jsi obsadil druhé místo, často hraješ na koncertech, přesto, měl jsi před soutěží trému?

    Chodím ještě na fotbal a v ten samý den jsme měli před soutěží fotbalový zápas. Byl to tedy i závod s časem, abych soutěž včas stihl, takže na trému ani nezbyl čas.

    Soutěžil jsi s klávesovým akordeonem, ale slyšel jsem, že od září chystáš nějakou změnu, povíš nám o tom něco?

    Ano, doteď jsem hrál na klávesový akordeon a od září se těším, že se začnu učit na knoflíkový akordeon. Viděl jsem jich spoustu na soutěži a „knoflíky“ se mi zalíbily.

    Proč, má knoflíkový akordeon nějaké výhody?

    Zkusil jsem si zahrát na akordeon mého pana učitele a všechny tóny jsou blíže u sebe než u kláves. Můžu pak třeba lépe svázat větší intervaly a přitom mít uvolněnou pravou ruku. Nástroj je i menší a přitom má větší rozsah.

    To zní skvěle, a máš už s rodiči vybraný nějaký akordeon?

    Ano, líbil se mi jeden od firmy Hohner – černý s oranžovými pruhy:-), ale ten je moc drahý, stojí 180.000,.Kč. Vybrali jsme ale jiný, také moc hezký a teď už se nemůžu dočkat až ho budu mít.

    Míšo, přeji Ti ať se nového nástroje brzy dočkáš a budeš tak hraním nadále dělat radost sobě i všem svým posluchačům. Děkuji Ti za rozhovor.




Hlavní stránka